Finally, we welcome two designers whose games we talked about many times: John Harper and Sean Nittner join us to discuss their game of epic storytelling in ancient Greece, Agon. They discuss their design approach for this game, how it was influenced by Blades in the Dark, and what’s next for them.
Shownotes
Agon & Paragon games
Evil Hat Productions
Rob Hebert, designer of King Nothing, joins us to discuss how Lady Blackbird and PbtA shaped his way of playing story-focused RPGs and influenced the design process of King Nothing and many of his other games.
Shownotes
Nerdy Paper Games
Wir sprechen in unserer neuen Mini-Serie über King Nothing, und in dieser Folge über die Frage was Tolkinsche Fantasy ist. Dazu haben wir uns die Tolkien-Expertin Lisa Kuppler eingeladen.
Shownotes
Lisa Kupplers Website
Stras and John, designers of Band of Blades and Scum and Villainy, join us to discuss their design process, and how they developed their dark military fantasy game, Forged in the Dark.
Unfortunately, Harald could not join this interview.
Shownotes
Off Guard Games
Diesmal plaudern wir mit Jörg Hagenberg über die Übersetzung von Der König is tot, die Herausforderungen die die erste Übersetzung einer Spielereihe mit sich bringt, und was er über Firebrands Spiele im Allgemeinen denkt.
Als Sonderfolge zwischen den Staffeln begrüßen wir Judith und Christian Vogt, und Harald wechselt auf die Seite der Gäste. Denn wir reden über Aces in Space, die lange überfällige Folge zu dem Spiel das mittlerweile sogar schon einen Game Jam absolviert hat.
Shownotes
Aces in Space von Rollenspiel, über Romanen, bis Lego und Merch
AiS Firebrands von Harald Eckmüller
Guerilla Journalists von Christian Vogt
Queere Welten von Judith Vogt, Kathrin Dodenhoeft & Lena Richter
3W6 Con 2021 und das 3W6 Discord
In our final episode on Damn the Man, Save the Music, we hear from the game's co-designer Hannah Shaffer.
Shownotes
Damn the Man, Save the Music
Wrapping up our series on Alice is Missing, the game's designer Spenser Starke is joining us for a discussion about his inspiration, his design process and the new generation of RPG game designers.
Content note: themes of death, loss and grief are addressed.
Shownotes
Spenser’s website
Alice is Missing
Zum Abschluss unserer Krimi-Reihe begrüßen wir Hannah Möllmann, die gemeinsam mit Jörg Hagenberg die deutsche Version von Etwas zu verbergen für System Matters realisiert hat. Sie erzählt, wie das Projekt entstanden ist, was sie dabei über das Spiel gelernt hat und wie man es online spielt.
Shownotes
Etwas zu verbergen bei System Matters
Something to Hide von Alan Dotson
Trello-Vorlage fürs Onlinespiel von Hannah Möllmann
3W6 Discord
Jason Morningstar joins us to discuss designing and redesigning Fiasco – and a couple of new games.
Shownotes
Bully Pulpit Games
Kurz vor Ende der Staffel laden wir Gianni Ventrella ein, um über sein deutschsprachiges Erzählspiel Scherbenfresser zu sprechen. Die Überlebenden in diesem Spiel versuchen, einen Schrecken und ihre Erinnerung daran zu rekonstruieren und die Konfrontation mit ihm zu überstehen.
Shownotes
Scherbenfresser-Website
Facebook
Gianni auf Twitter
In our final episode on Hogwarts, a Role-Playing Game, we speak to its designer, David Brunell-Brutman. We discuss Harry Potter, fan work, Hogwarts houses, random character creation, graphic design and the intricacies of Quidditch.
Shownotes
David’s website
Hogwarts, a Role-Playing Game
We wrap up our mini-series on City of Mist with an interview with the game’s designer Amit Moshe, talking about CoM’s heritage, design process and fanbase.
Gemeinsam mit Pieter und Felix von der Paradice Board Game Bar präsentieren wir unseren Beitrag zum Gratisrollenspieltag am 14. März in Wien.
Shownotes
Facebookevent
Paradice Board Game Bar
We talk to game designer Chris Sims (Dungeons & Dragons, Pathfinder, Starfinder) on his #zinequest2 Kickstarter project Draculola. 2 days left to back it!
Shownotes
Draculola Kickstarter
Chris on Twitter
We welcome Ole Peder Giaever und Martin Bull Gudmundsen, designers of Itras By, to our podcast to discuss their process and thinking, as well as some really surreal activities during their teenage years. Enjoy!
Unser freundlicher Sponsor Markus von Ludus Leonis hat uns besucht, um sein neues Projekt zu besprechen: Ein Abenteuer-Spielbuch in der Welt von Kurai Jikan (NIPAJIN). Der Kickstarter dazu ist gestern live gegangen.
We spoke to Danielle Lewon, designer of Kagematsu, about many of the games intricacies and how she published a game someone else initially designed.